Rengöring av piercing

Rengöring av piercing:

Jag gör rent min typ tre gånger på en dag. På morgonen,  dagen och sen kvällen. Plus så ska man tvätta med saltlösning varje gång man dricker eller äter något. Men då brukar jag inte BARA använda min saltlösning. Då tar jag både tvål, Listerine och saltlösning. För att vara säker. Men man får inte pilla för mycket på piercingen först i början!  Sen varje gång man ska tvätta piercingen så MÅSTE man tvätta händerna. Mycket viktigt!  Annars finns det chans att det blir infekterat.


Recept på saltlösning:
Koka upp 2 dl vatten
Tillsätt ½ tsk salt
Låt svalna. Sen gör rent. Det som blir över kan man hälla ner i en flaska sen ställa in i kylen. (Hållbarhet är 24 timmar.)

 

*Oparfymerad tvål

* Listerine

* Saltlösning

* Sterila servetter

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0