Köpa idag :

 

Idag innan gitarrkursen ska jag åka och köpa "The heroin diaries". ska börja läsa den idag. Men jag måste åka och lämna tillbaka "Blod,svett och dårar"  till biblioteket. Men jag tror inte att jag har läst klart den. Jag har inte tid. men jag kan först läsa klart den, sen "The heroin Diaries".



Från : Bokia.se

Nikki Sixx tar med oss på en skrämmande och sann resa in i ett år fyllt av paranoia och alkohol- och narkotikarus. Hans dagboksanteckningar från 1987 där han beskriver sitt drogmissbruk - hur det påverkar hans relationer med vänner, familj och bandmedlemmar, hur han reagerar när han är drogpåverkad och hans ångest över att inte kunna sluta kompletteras med kommentarer av dem som fanns runt omkring honom under den perioden, såväl som kommentarer från honom själv angående vissa händelser. Jag har varit ett stort fan av Mötley Crüe i 22 års tid och Nikki Sixx har alltid varit en av mina stora idoler. Efter att ha läst den här öppenhjärtiga boken om hur hans liv såg ut när det var som allra värst har min beundran för honom tagit helt nya proportioner. En person som har levt ett sådant liv och kommit ut levande på andra sidan är en mycket stark människa som förtjänar att beundras. Boken glamouriserar på intet vis drogmissbruk; tvärtom. Den beskriver hela den solkiga verkligheten bakom missbruket. Hur en person slutar att bry sig om sig själv och går ner sig själv totalt, paranoian som uppstår under ruset och hur livsfarlig en person kan vara både för sig själv och sin omgivning just då, och hur kroppen säger ifrån på olika sätt mot den misshandel som den utsätts för. När jag läste ”The heroin diaries” kunde jag inte lägga boken ifrån mig. Jag skrattade, jag grät, jag mådde illa och fick rysningar i hela kroppen. Under hela tiden som jag läste boken malde frågorna: "Hur höll han ihop så pass att han klarade av att gå upp på scen kväll efter kväll?" och ”Hur kan han ha överlevt det här?” i huvudet på mig. Att läsa den här boken för också tankarna till alla dem som inte överlevde det här livet. Det är en bok som berör och som stannar kvar länge. Även om du inte är något fan av Mötley Crüe eller Nikki Sixx är boken mycket läsvärd. Antingen för att bekräfta alla fördomar du någonsin haft angående rockstjärnor och droger, eller som ett avskräckande exempel på vad drogmissbruk innebär. Jag har på känn att jag kommer att läsa sönder den; det är inte en bok man läser och sedan ställer undan i en hylla.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0